Fjärrsupport

Fjärrsupport innebär att en representant för Godman Redovisning Program (GRP) kopplar upp sig direkt mot din dator. Detta görs samtidigt som telefonkontakt är etablerad mellan dig och representanten.

 

Så här funkar det

Fjärrsupporten går till så att du laddar ner en programvara till din dator. Programvaran är frånTeamViewer och de är marknadsledande på verktyg för fjärrsupport.

 

Klicka på bilden nedan för att starta fjärrsupporten. (Instruktioner finner du nedan)

 

TeamViewer för din fjärrsupport!

 

För Mac OSX, ladda ner Teamviewer v8 för Mac OSX

 

Instruktioner för fjärrsupport

1). Klicka på bilden ovan. En ruta kommer upp som frågar om du vill spara filen eller köra filen (beror på vilken webbläsare du använder).

 

IE(Internet Explorer)

Klicka på Kör

steg2 ie

Firefox

När filen är nerladdad dubbelklickar du på den och väljer öppna.

fjärrsupport via firefox

Google Chrome

Välj först Spara fil. När filen är nerladdad dubbelklickar du på den och väljer Kör.

fjärrsupport via chrome

2). När du valt att öppna/köra filen kommer följande ruta upp (säkerhetsvarning). Klicka på Kör

 

fjärrsupportsverktyget startar

3). Fjärrsupportverktyget startar. Uppge ID och lösenord till supportpersonalen.

startfönstret för programvaran