Frågor och svar

  • Hur länge räcker mitt supportavtal?

    Support via e-post ingår vid köp av programvaran och är inte tidsbegränsat på något vis. Vid kontakt med oss, ha gärna ditt kundNr tillhands. Använd i första hand formuläret som finns under kontakt eller skriv till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Om du fått något felmeddelande bifoga gärna någon skärmbild så blir det lättare att se orsaken. Information om hur man gör en skärmbild kan du läsa om på våra supportsidor.

    OBS! Vi ger endast support på programmet, inte saker som har med redovisning och godmanskap att göra. Här hänvisar vi till er överförmyndare.

  • Kan jag få ut en komplett, färdigberäknad års/slutredovisning?

    Programmet fyller i de flesta blanketter per automatik, ifyllda med korrekta uppgifter och beräkningar. Dock kommer du fortfarnade behöva skriva under :-) 
  • Jag har tappat bort mina licensuppgifter

    Inga problem. Gå bara till Hämta licensuppgifter och skriv in din e-postadress. Licensinformationen skickas ut till dig igen helt kostnadsfritt.
  • Kostar det för uppdateringar?

    Uppdateringar för rena programfel kommer ALLTID att ingå helt utan kostnad . Läs mer om uppdateringar. Vid nya huvudversioner av programmet kommer du som redan har en licens att erbjudas en uppgraderingslicens till ett mycket förmånligt pris.
  • Hur funkar det med programuppdateringar?

    Om din dator är ansluten till Internet känner programmet själv av om det finns någon programuppdatering tillgänglig. Om så är fallet kommer det upp en ruta som frågar om du vill uppdatera eller inte. I rutan finns även information om vad som är nytt och vilka eventuella fel som är åtgärdade.

    Vid uppdatering påverkas INTE dina uppgifter.

  • Jag har körd demo 30 dagar av programmet. Jag är nöjd och vill köpa en licens, hur gör jag?

    Är du nöjd så beställer du en licens. Du kommer då få nya licensuppgifter via e-post. Dessa matar du in i programmet via Hjälp->Licensinformation. När detta är gjort så upphör prövotiden och övergår till en permanent programversion.

    Alla uppgifter du matat in finns kvar och du behöver inte installera om någonting.

  • Får jag installera programmet på flera datorer?

    Du kan på EN dator använda programmet för flera användare (gode män) genom att logga in på datorn med olika användarkonton.Om du vill installera programvaran på flera datorer är detta ENDAST tillåtet om programvaran bara kommer att användas av den som är licensinnehavare.
  • Kan jag alltid känna mig trygg med att det jag skriver in inte försvinner?

    När det gäller datorer så kan det mesta hända. Som tur är har Godman Redovisning en funktion för säkerhetskopiering som minimerar risken med att du förlorar allt dit nerlagda arbete. Så ja du kan känna dig trygg om du följer anvisningarna om säkerhet som du finner här.
  • Vid installation kommer det upp att jag måste ha NET Framework 4.7. Vad är detta?

    Microsoft .NET Framework är en plattform som krävs för att köra program utvecklade med Microsofts programmeringsteknik. Om du har uppdaterat din dator via Windows automatiska uppdateringar har du förmodligen .NET Framework 4.7 installerat. Normalt skall .NET Framework installeras på din dator om det inte finns när du kör Godman Redovisnings installations-program. Men om något strular kan du manuellt ladda ner detta tillägg först.

    Om du vill läsa om och manuellt ladda ner .NET Framework 4.7 kan du gå till https://support.microsoft.com/sv-se/help/4054531/microsoft-net-framework-4-7-2-web-installer-for-windows

  • Vad händer med mina nuvarande uppgifter om jag uppgraderar till en nyare programversion?

    Du kan få in alla uppgifter från version 2011 och framåt till den senaste versionen av programmet. Läs mer om Uppgradera instruktioner.
  • Kan jag ha olika kontoplaner för mina huvudmän?

    Ja, varje huvudman kan ha en egen, helt unik kontoplan. Du kan kopiera befintliga kontoplaner och sedan ändra så att de passar. Vi har även ett antal kontoplaner som är enligt överförmyndarens rekommendationer i respektive kommun. Läs mer om kontoplaner och hur man lägger in dem i programmet.
  • Hur många huvudmän kan jag ha i programmet?

    Det finns inga begränsningar för antal huvudmän i programmet.