Frågor och svar

  • Hur länge räcker mitt supportavtal?

    Support via e-post ingår vid köp av programvaran och är inte tidsbegränsat på något vis. Vid kontakt med oss, ha gärna ditt kundNr tillhands. Använd i första hand formuläret som finns under kontakt eller skriv till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Om du fått något felmeddelande bifoga gärna någon skärmbild så blir det lättare att se orsaken. Information om hur man gör en skärmbild finns i vår blogg.

    OBS! Vi ger endast support på programmet, inte saker som har med redovisning och godmanskap att göra. Här hänvisar vi till er överförmyndare.

  • Jag har tappat bort mina licensuppgifter

    Inga problem. Gå bara till Hämta licensuppgifter och skriv in din e-postadress. Licensinformationen skickas ut till dig igen helt kostnadsfritt.
  • Kostar det för uppdateringar?

    Uppdateringar för rena programfel kommer ALLTID att ingå helt utan kostnad . Vid nya huvudversioner av programmet kommer du som redan har en licens att erbjudas en uppgraderingslicens till ett mycket förmånligt pris.
  • Hur funkar det med programuppdateringar?

    Om din dator är ansluten till Internett känner programmet själv av om det finns någon programuppdatering tillgänglig. Om så är fallet kommer det upp en ruta som frågar om du vill uppdatera eller inte. I rutan finns även information om vad som är nytt och vilka eventuella fel som är åtgärdade.

    Vid uppdatering påverkas INTE dina uppgifter.

  • Jag har körd demo 30 dagar av programmet. Jag är nöjd och vill köpa en licens, hur gör jag?

    Är du nöjd så beställer du en licens. Du kommer då få nya licensuppgifter via e-post. Dessa matar du in i programmet via Hjälp->Licensinformation. När detta är gjort så upphör prövotiden och övergår till en permanent programversion.

    Alla uppgifter du matat in finns kvar och du behöver inte installera om någonting.

  • Får jag installera programmet på flera datorer?

    Du kan på EN dator använda programmet för flera användare (gode män) genom att logga in på datorn med olika användarkonton.Om du vill installera programvaran på flera datorer är detta ENDAST tillåtet (från programversion 2015) om programvaran bara kommer att användas av den som är licensinnehavare.
  • Är det någon skillnad på CD version och den som man kan ladda ner direkt från hemsidan?

    Nej, det är exakt samma program. Via hemsidan har du alltid tillgång till senaste versionen. 
  • Vid installation kommer det upp att jag måste ha NET Framework 4.6. Vad är detta?

    Microsoft .NET Framework är en plattform som krävs för att köra program utvecklade med Microsofts programmeringsteknik. Om du har uppdaterat din dator via Windows automatiska uppdateringar har du förmodligen .NET Framework 4.6 installerat. Normalt skall .NET Framework installeras på din dator om det inte finns när du kör Godman Redovisnings installations-program. Men om något strular kan du manuellt ladda ner detta tillägg först.

    Om du vill manuellt ladda ner .NET Framework 4.6 kan du gå till https://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=48130

    Du kan läsa mer om .NET Framework på sidan ovan.

  • Vad händer med mina nuvarande uppgifter om jag uppgraderar till en nyare programversion?

    Du kan få in alla uppgifter från version 2011,version 2012, version 2013 och version 2014, version 2015, version 2016 eller version 2017 till den nya versionen av programmet. Gör en återställning från säkerhetskopia och vips har du alla uppgifter på plats i den nya versionen. Uppgradera instruktioner.
  • Kan jag ha olika kontoplaner för mina huvudmän?

    Ja, varje huvudman kan ha en egen, helt unik kontoplan. Du kan kopiera befintliga kontoplaner och sedan ändra så att de passar. Vi har även ett antal kontoplaner som är enligt överförmyndarens rekommendationer i respektive kommun. Ladda ner anpassade Kontoplaner
  • Hur många huvudmän kan jag ha i programmet?

    Det finns inga begränsningar för antal huvudmän i programmet.